aishiteiru kara

Sunday, November 18, 2007

Sihat sebelum sakit

Semalam pagi dapat SMS dari pakcik Akhil:

ASKUM. MCIK BARU KELUAR HOSPITAL. BEDAH LIDAH KANSER.

Terkejut aku menatap SMS tu. Pakcik Akhil ni adalah mahram aku semasa ke Makkah hari tu. Isterinya , makcik Harisah lah yang banyak menunjuk ajar kami sepanjang di sana. Kalau dilihat dari luaran, memang makcik Harisah nampak sihat. Tak nampak pun tanda ada menghidap kanser.

Walaupun semalam aku sudah menghubungi makcik bertanya khabar, rasa tak sedap pula kalau tak menziarahi . Sementelah rumahku pun tak jauh dari rumah makcik. So, pagi tadi, aku dengan K za pun tawafla dekat Taman Melawati tu, mencari rumah mereka. Memang ketara pakcik dan makcik seronok melihatkan kedatangan kami. Satu perkara yang aku cukup kagum, makcik kelihatan ceria . Tak langsung mengeluh akan nasibnya. Alhamdulillah, kanser tu masih peringkat awal. Doktor sudah pun membuang bahagian lidah yang ada sel kanser. Menurut makcik, chemo pun doktor kata tak perlu. Cuma radioteraphy aje.. Alhamdululillah..

Aku hanya mampu berdoa moga sel kanser tu tak merebak ke bahagian lain pula.. AMIIIN..

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home