aishiteiru kara

Monday, November 12, 2007

TUNGGU TEDUH DULU

Rabu lepas, aku dapat hadiah yang dihadiahkan oleh diri sendiri.. Hehe.. 2 buah novel yang aku order dari ujana ilmu.. Effisien juga depa ni. Dalam 3 hari , dah sampai parcel aku.. Aku suka website ni. Senang nak dapatkan buku yang susah nak cari kat kedai buku biasa. Even A Samad Said dan Abdullah Hussain pun jual buku kat sini..

Aku order 2 novel Faisal Tehrani, 'Tunggu Teduh Dulu' dan ' Tuhan Manusia' . He is really my idol in literature.. Never let me down... Ayat -ayat dia bukan ayat biasa. Penuh falsafah dan maksud tersirat.. Sukaaaaaaaaaaaaaa!!!!

So, bertapalah aku sepanjang weekend ari tu, menghabiskan baca novel Tunggu Teduh Dulu.. Somehow, it touches my heart.. Allah yang menentukan kuat atau tidaknya iman seseorang... Kat bawah ni excerpt of the novel.. You can judge by yourself..

Penderitaan adalah kerana keinginan dan pemilikan
Ia muncul kerana ada kelekatan atau 'attachment'
Terlalu bergantung hingga lupa pergantungan yang lain

Yang ini pula Catatan dari Ibnu Qayyum

Segala Peristiwa berawal dari pandangan mata
Jilatan api bermula dari setitik bara
Berapa banyak pandangan yang membelah hati
Laksana anak panah yang melesat dari tali
Selagi manusia masih memiliki mata untuk memandang
Dia tidak lepas dari bahaya yang menghadang
Senang di permulaan dan ada bahaya di kemudian hari
Tiada ucapan selamat datang dan ada bahaya saat kembali

2 Comments:

  • lin.. aku pun suka novel faisal tehrani.. nak beli gak la buku tu..

    By Blogger cahaya petunjuk, At 6:01 PM  

  • hehe.. skang aku tgh baca novel TUHAN MANUSIA lak.. citer psl isu murtad.. die buat research sampai gi kat europe sana.. funding by azizi abdullah.. kalu nak beli, ko gi la website ujana ilmu.. mcm2 ade sampai rambang mata.. hehe..

    By Blogger camarputih, At 9:56 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home